Od dłuższego czasu widać, iż bez właściwego wypromowania witryny internetowej, szanse na sukces naszej firmy są dość małe. Na szczęście, dzięki nowoczesnym technologiom, Google wykreowało wielowymiarowy mechanizm, z którego pomocą dotrzemy do lokalnych Kontrahentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało odnalezione przez Odbiorców z Twojego sąsiedztwa, niezbędne jest poprawne wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ wiele okoliczności, które opiszemy w tym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – co to jest?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu danej witryny w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że głównym celem będą wyszukujący z określonego kręgu, np. województwa, miejscowości, a czasem nawet wyznaczonej dzielnicy. Często jest tak, że narzędzie wyszukujące może samodzielnie stwierdzić, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Możemy to bez trudu zweryfikować, klikając przycisk „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że szukamy agencji nieruchomości. Jeżeli osoba wyszukująca jest w danym momencie w Toruniu, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące wskaże nam najwłaściwiej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Dane statystyczne nie kłamią – powyżej 95% Odbiorców szuka priorytetowo firm i usług z ich okolicy, żeby mieć je pod ręką. Należy zrobić wszystko, żeby znaleźli właśnie naszą firmę, ponieważ powyżej 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w przyszłości, a więcej niż 80% korzystających z nowoczesnych komórek i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy oraz usługi. Jeśli jesteś właścicielem restauracji, obligatoryjnie powinieneś zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jakie działania podjąć?

Analogicznie jak w przypadku szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale szczególnie ważną kwestią będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy systematycznie dodawać teksty i dbać o to, żeby treści były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Powinniśmy teraz pochylić się nad technikami, które będą typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Utworzenie strony w Google Moja Firma, które szerzej przeanalizujemy poniżej,
linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby wzmianki o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach powiązanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących spółkę – otoczmy opieką dane, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeżeli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wówczas narzędzie wyszukujące może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Nade wszystko znaczące jest założenie konta naszej firmy w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do kreowania wizytówek firm, które działają na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zyskać? Należyte pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, że szukający, korzystający z lokalnych słów kluczowych z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na naszą wizytówkę, zawierającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo stworzenie wizytówki nie jest przesadnie powikłane, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i konkretnej wiedzy.

Żeby dodatkowo podnieść swoje widoki na przekonanie lokalnych Odbiorców, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten element pozycjonowania lokalnego jest w miarę trudny, ale profity na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać prawidłowo sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć odpowiedni tytuł. Trzeba wejść w rolę szukającego i pomyśleć, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najprościej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj oferowanych przez nas usług. Następny krok, poszerzamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy regularnie je aktualizować. Następnie ustalamy dla Twojej spółki jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, zwykle jako nazwa spółki. Jeżeli już mamy te elementy, pozostaje jedynie dobrać właściwą grafikę oraz zredagować opis działalności.

Nie zapominajmy – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość i jakość będą decydować o tym, jak wysoko wylądujemy w wynikach wyszukiwania. Gdy zasłużymy na większą liczbę dobrych opinii, to wtedy będzie miało to bezpośrednie przełożenie na znajdywanie kolejnych Kontrahentów oraz budowanie handicapu nad konkurencją.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy patent, na znalezienie się w rezultatach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie witryn. Nie jesteś pewien od czego zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego bez wątpienia pomoże Ci zrobić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Strona używa cookies
Ok