Ostatnie lata to ciągły rozrost modelu konsumpcjonizmu. Ludzie robią zakupy, cały czas i łakną mieć więcej i więcej. Niewiele jest argumentów na to, że ten trend się szybko odwróci. Nabywanie ekskluzywnych artykułów to także, ale musimy także zapewnić sobie jeszcze kosmetyki, jedzenie – czyli najzwyczajniej to, co jest nam potrzebne do życia. Sporo osób pędzi nieustannie przez życie i co za tym idzie, nie zostaje nam zbyt wiele czasu na chodzenie po sklepach. Dobrym wyjściem może być sklep internetowy – który może przynieść okazałe dochody.

Sklep internetowy – dlaczego i jak?

Z pewnością kojarzymy sporo takich osób, które na nic nie mają czasu. Zakupy załatwiają w markecie co 14 dni, żeby oszczędzić sobie regularnego wychodzenia po kluczowe artykuły. W XXI wieku przykładowe sieci idą jeszcze wyżej i gwarantują im dostawę produktów do domu.

Powyższa sfera dotyczy głównie osób zarobionych, przebywających godzinami w biurze. Robi im się źle, jak trzeba zrobić chociażby świąteczne zakupy. To właśnie oni z ochotą wykorzystują wtedy e-sklep oraz masowo nabywają upominki dla rodziny. Tym samym – stają się oni naszą grupą docelową, jak zdążyliśmy się przekonać – bardzo szeroką.

Wiemy zatem jaki fundamentalny cel stworzenia sklepu online, obecnie należy pomyśleć jak nasz sklep ma się prezentować. Nie ma sensu porywać się z motyką na słońce. Jeśli sklep internetowy ma nam dać określone profity, w takiej sytuacji wychodzimy od tzw. analizy SWOT. Rozpatrzenie mocnych i gorszych stron, widoków i ryzyka to całkowita podstawa. Obejmuje to kwestię tak Waszego nowo powstałego sklepu, jak również konkurencji. Powinniśmy dowiedzieć się jakie parametry generują, i jak możemy się spośród nich wyróżnić.

Następnym etapem jest określenie grupy odbiorców. Będzie to sprawa bardzo indywidualna. Założony przez Was e-sklep może być dostosowany do Nabywcy uniwersalnego, który znajdzie coś dla siebie wśród dużej ilości kategorii produktów, lecz też przykładowo przyciągać do sklepu w głównej mierze żeńskie grono, ze względu na przewagę kosmetyków. W tym przypadku najważniejszy jest Twój plan biznesowy. Rzetelnie sprawdźcie, czy dysponujesz budżetem, pozwalającym na dotarcie do Odbiorców z całego kraju. Być może trzeba będzie zawęzić działalność do jednego miasta lub województwa.

Nie wolno zapominać, iż uruchomienie sklepu internetowego utożsamiamy z działalnością gospodarczą. Sprawdźmy dostępne warianty:

  • W przypadku gdy dopiero otwierasz własną firmę, obligatoryjnie trzeba zarejestrować działalność gospodarczą – przygotować wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym albo do Ewidencji Działalności Gospodarczej, pozyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, pozałatwiać formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeżeli otworzyłeś firmę wcześniej, musisz tylko nanieść zmianę w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), uzupełniając je o zapis dotyczący handlu w sieci.

Następna analizowana kwestia dotyczy produktów. Gdy już namyślimy się czy nasz asortyment wypełni coś branżowego, z ekskluzywnej działki, czy też produkty bardziej ogólne, produkowane na olbrzymią skalę, skupiamy się na starannym wyselekcjonowaniu kolportera. Odpowiedzialność, punktualność i bycie godnym zaufania, to powinna być grupa cech, na którą należy mieć baczenie. Rzecz jasna czynnikiem kluczowym jest również przełożenie jakości na koszta. Wcale nie musi być tak, że oszczędzając zyskamy, a płacąc więcej z pewnością odniesiemy sukces. Załatwiłeś dystrybutora? Zbliżamy się do momentu, kiedy trzeba zatroszczyć się o informacje dotyczące towarów. Pytanie, dlaczego to jest takie istotne

Wkraczamy właśnie w kwestię promowania. Nie zdadzą egzaminu opisy przysłane przez producentów. Jeżeli chcemy w niedługim czasie zwrotów inwestycji, to w takiej sytuacji trzeba poświęcić czas na unikalne opisy – łatwo do zapamiętania dla Odbiorców, lecz oprócz tego – uregulowane pod SEO, żeby popularna wyszukiwarka Google traktowała te opisy jako unikalne. Jeżeli nasza treść była już wcześniej gdzie indziej – wyszukiwarka oceni Was jako niezbyt atrakcyjnych i nie zagwarantujemy sobie odpowiedniej lokaty w wynikach wyszukiwania. Możemy te opisy przygotować sami, ale lepiej jak zajmą się tym specjaliści od SEO.

Wiemy już jak zadbać o oryginalne opisy – pora na zapewnienie Klientom właściwych form płatności. Do najpopularniejszych zaliczamy:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Niewątpliwie musimy również zapewnić Nabywcom zapłacenie przy odbiorze i z góry. Ważnym będzie, żeby formy płatności były właściwie zabezpieczone– szczególnie dobrym rozwiązaniem będzie tutaj szyfrowanie. To spowoduje, że zainteresowani będą mieli do nas większe zaufanie.

Sklep internetowy – kwestie techniczne

Wizja jest, konkurencja została zadbana, mamy nakreślony plan biznesowy i odpowiednio spreparowane pod sprzedaż towary? Przejdźmy zatem do spraw związanych z zapleczem technicznym.

Dobór oprogramowania nie potrwa pięć minut, gdyż może zdecydować o sukcesie sklepu. Jeśli chcecie mieć pewność, że wybierzecie właściwe – zapytajcie biegłego w tej dziedzinie. Niektórym starczy choćby darmowe oprogramowanie, lecz gdy realizujemy bardzo ambitny projekt lepiej przeznaczyć środki na full serwis, a nawet na indywidualne oprogramowanie.

Domena może być zapewniana w parze z oprogramowaniem, zawsze tak to działa. Jeśli nie dostaniemy takiego bonusu – to w takiej sytuacji będzie trzeba takową zakupić. Jak wygląda dobra domena dla sklepu internetowego? Łatwa do zapamiętania, prosta nazwa nawiązująca do oferty sklepu i taka, którą nasz Klient powtórzy później innym .

W temacie hostingu musimy wziąć pod uwagę rozmiar serwera i limit transferu – co naturalnie zależy od wielkości sklepu internetowego. Nie polecamy używania darmowych hositngów – niosą za sobą one zdecydowanie za dużo obostrzeń, negatywnie wpływających na naszą pracę.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Strona używa cookies
Ok