Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki udostępniane w mapach Google są doskonałym narzędziem wspierającym zaistnienie na rynku lokalnym. Poprzez mapy Google mamy dojście do namiarów firm z wielu branży. W ten sposób użytkownik może bez problemu odnaleźć sprzedawcę potrzebnych produktów bądź usług. Żeby pojawić się na liście firm w danej okolicy wystarczy założyć własną wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Pośród wielu udostępnionych usług Google trzeba znaleźć usługę Google Moja Firma i podążając za instrukcjami założyć profil. Każdy kolejny krok przybliża nas do posiadania profesjonalnej wizytówki. Wystarczy wypełnić niezbędne dane jak nazwa działalności czy jej lokalizacja oraz dane kontaktu, a następnie je zatwierdzić. Uzupełniona o bazowe dane wizytówka jest opracowana do korzystania. Dobrze jednak wzbogacić ją o dodatkowe informacje dostępne w poszczególnych zakładkach. Finalnym etapem jest weryfikacja, aby wizytówka była całkowicie aktywna. Posiadając przygotowaną wizytówkę dobrze zastanowić się nad pozycjonowaniem jej, aby była widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google ma wpływ wiele różnych czynników. W głównej mierze duże znaczenie ma odległość od użytkownika. Poszukując sklepu lub usługi zazwyczaj sugerujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca pobytu, dlatego wizytówka sprawdza się przede wszystkim na rynku lokalnym. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej potencjalnego klienta, tym większa możliwość na lepszy wynik wyszukiwania. Oprócz tego istotna jest rozpoznawalność oraz trafność względem słowa kluczowego. Jeżeli firma jest rozpoznawalna pod danym słowem kluczowym albo opublikowana na jej witrynie treść zgadza się z poszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka znajdzie się wysoko. Funkcje udostępnione w usłudze Moja Firma dają sporo opcji, jakie mogą pozytywnie zadziałać na pozycjonowanie wizytówki Google.

Wypełnij informacje na temat firmy

Podstawowe informacje jak nazwa, telefon i adres  warto uzupełnić o inne równie ważne dane, jakie pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki trzeba wypełnić zgodnie z danymi podanymi na stronie internetowej. Co ciekawe w nazwie wizytówki można wpisać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. Firma – pozycjonowanie stron internetowych). Oprócz tego należy dołączyć kategorie i podkategorie, jakie wskażą Google oraz użytkownikom profil firmy, a więc jej charakter. Niezbędna jest również lokalizacja i obszary działania. W lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeżeli jednak gwarantujemy usługi poza miejscem siedziby (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy lepiej dołączyć obszar działania, czyli szerzej np. miasto lub województwo.

Uzyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Bardzo znaczące jest także uzyskanie atrybutów. Atrybuty są związane z informacjami o firmie. Dla przykładu wskazują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko znajduje się parking lub czy jest dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Niestety atrybutów nie dodajemy samodzielnie, dlatego że dodawane są one na podstawie udzielonych przez klientów odpowiedzi na zadane przez Google pytania. Same opinie klientów mocno wpływają na pozycjonowanie. Większość potencjalnych klientów nadal wartościuje opinie Google, z uwagi na to lepiej się o nie postarać i co ważne, często na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii mamy większą szansę, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Uzupełnij unikalny opis, produkty usługi i zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to świetne miejsce, aby zwrócić uwagę na najważniejsze zalety firmy, stosując najlepsze słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków pokazuje się w profilu firmy bez używania przycisku „więcej”, ze względu na to najlepiej pochylić się nad tą częścią opisu. Oprócz tego dla lepszego rezultatu pozycjonowania wizytówki Google należy dodać swoje produkty i usługi. Wypełnienie profilu tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale również prawdopodobnie przyciągnie większą ilość potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje także umieszczanie filmów i zdjęć. Multimedia umieszczone w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla odbiorców, ale również umożliwiają zamieszczenie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Systematyczne dodawanie zdjęć pozytywnie oddziałuje na pozycjonowanie.

Zamieszczaj wpisy

Poprzez wpisy w wizytówkach Google zaproponować klientom interesujących treści, jakie mogą zachęcić ich do przejścia do naszej strony WWW albo skorzystania z usługi. Wpisy zawierają treść sięgającą do 1500 znaków i odsyłacz, za pomocą którego możemy przenosić do dowolnej strony, np. podstrony ze sklepem albo innego wybranego miejsca. Wpis w wizytówce nie tylko będzie widoczny przez wiele czasu (zakres dat można samodzielnie ustalić nawet do roku), może być składową marketingu treści, w którym będziemy proponować klientom garść ciekawej wiedzy z branży. Częsta publikacja zostanie uznana niemal jak blogowe wpisy na stronie, dlatego warto przemyśleć zastosowanie takich wpisów.

Pozyskiwanie linków

Linki przenoszące bezpośrednio do wizytówki są dość istotnym elementem, jaki wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. W tym celu warto rozejrzeć się za lokalnymi lub branżowymi forami, katalogami, blogami, portalami i pozostałymi miejscami, ocenianymi przez Google jako wartościowe, w których można umieścić link. Wartościowy profil linków da Google znak, że warto pokazać wizytówkę na wysokiej pozycji, dlatego że odsyłają do niej odmienne wartościowe źródła. Profil linków ma zatem korzystny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Strona używa cookies
Ok