Jak doskonale wiemy środowisko internetu niesie za sobą mnóstwo możliwości w dziedzinie promocji. Wygląda to na banał, ale w przytoczonym temacie będzie idealnie pasował. Marketing internetowy to naszej rzeczywistości istotna kwestia dla kogoś, kto chce wypromować swoją firmę on-line. W poniższym tekście opiszemy co to takiego marketing w internecie i jakie korzyści mogą wyniknąć z zastosowania takiej odmiany marketingu.

Żeby zagłębić się w tematykę związaną z marketingiem w sieci, przypomnijmy sobie najpierw czym jest sam marketing. Wiele ludzi utożsamia to z promowaniem danego produktu, ale dokładniej rzecz ujmując, jest to pojęcie znacznie szersze. Proces marketingowy jest to złożona strategia, która ma dać nam profity w postaci dotarcia z proponowanym przez nas produktem do możliwie jak największej grupy Nabywców. Aby tak się stało, należy zatroszczyć się o wiele elementów, do których należą skuteczna komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do promowania, wskazanie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. W przeciągu trwania procesu, potrzebna jest systematyczna analiza zmian na rynku i otwarcie na potrzeby Odbiorców.

Marketing on-line – od czego zacząć?

Już jakiś czas temu rozwój technologii sprawił,że powstała specjalna forma marketingu – marketing internetowy, zwany także e-marketingiem. Dlaczego jest tak istotny? Przedsiębiorcy i właściciele spółek otwierają się na działania w sieci, aby skorzystać z dobrodziejstw sieci i znaleźć więcej Nabywców. Marketing w internecie to zespół wszystkich zabiegów, które kojarzymy z tradycyjnej odmiany marketingu, ale do ich urzeczywistnienia użyjemy sieci on-line. Jeśli nasze działania będą dobrze funkcjonować, to w takiej sytuacji rozpoznawalność naszej spółki w internecie znacznie ulegnie poprawie, a nasz najważniejszy cel – promocja oraz budowanie świadomości marki, idące w parze z jej korzystnym odbiorem zostanie osiągnięty. Najważniejszym narzędziem, który wykorzystamy w marketingu on-line będzie strona www naszej spółki. Spośród najważniejszych różnic pomiędzy marketingiem offline, a marketingiem w sieci wyróżniamy z pewnością rolę Konsumenta. Nie jest ona w tym temacie bierna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. publikowanie stanowiska na temat naszego postępowania oraz wywieranie wpływu na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do typowych działań, z którymi trzeba się zmierzyć przy kwestii marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron w internecie
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– działania w mediach społecznościowych
– prowadzenie i pozycjonowanie blogów
– e-mail marketing

Opisywaliśmy już dość obszernie pozycjonowanie stron www, tymczasem w tym tekście skupimy się na dwóch kategoriach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam przynieść sporo profitów.

Content marketing – po pierwsze jakość

Ta dziedzina marketingu w sieci będzie wyjątkowo opłacalna, jeśli naszym celem jest znalezienie kolejnych Odbiorców, ale przede wszystkim –  zbudowanie z nimi długotrwałych i bazujących na wierności więzi. Pytanie – jak możemy to osiągnąć?

Content marketing opiera się przede wszystkim na wydawaniu w sieci internetowej treści o możliwie jak najwyższym standardzie. Nie chodzi tutaj w pierwszej kolejności o jednokierunkowy przekaz reklamowy, ale o wywołanie emocji u Odbiorcy, który zechce pozostać z naszą spółką na zawsze. Oczywiście wiele zależy także od naszej grupy docelowej. Myśl przewodnia musi być przystosowana do jej zamiłowań, zwyczajów i co także istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing znajdziemy w rozmaitych formach, np.:

– artykuły branżowe,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma naturalnie znaczenie, ale zdecydowanie większą wagę powinniśmy przywiązywać do wartości pokazywanych przez nas treści. Gdy Google uzna je za wartościowe, to wówczas powiększy to perspektywy naszej firmy na bycie wyżej w wynikach wyszukiwania. Dopilnujmy, by teksty były autorskie i nieszablonowe. Jak z fragmentu tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.

Influencer marketing – o co w nim chodzi?

Ta odmiana marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest autorytetem w szukanej specjalności, lub też jest rozpoznawalna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub znanego profilu w Social Media, jest w stanie znacząco rzutować na potencjalnych Klientów. Gdy dokonujemy selekcji influencera należy się kierować specjalizacją, w jakiej się obracamy. Jeśli chcemy reklamować sklep odzieżowy, wówczas niezłym wyjściem wydaje się zatrudnienie influencera, który spopularyzował bloga na temat mody.

We wskazaniu stosownego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu narzędzia do wyszukiwania. Należy pamiętać o tym, aby przed wynajęciem człowieka do promowania Twojej firmy, przejrzyście określić cele i zastanowi się jaki budżet będziesz chciał na wyłożyć na zatrudnienie influencera. Zatrudnienie influencera winno być częścią większej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak mogliśmy się przekonać, marketing internetowy to bardzo szerokie zagadnienie. Wiele profitów, ale także sporo pracy do wykonania, jeśli nasza strategia ma dać plony. Nasze działania muszą być sumiennie ułożone, a potem przez cały czas musimy odpowiadać na zmiany na rynku.

Marketing, pozycjonowanie i wiele więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Strona używa cookies
Ok